Ga aan de slag met je leefstijl!

Doorbreek gewoontes voor een permanente gedragsverandering.

Direct toegankelijk

Je hebt geen verwijsbrief nodig van de huisarts.

Welkom bij Eet- en Leefstijl

Eet- en Leefstijl is een waar je voor alle vragen omtrent gezonde voeding en diëten terecht kunt. Binnen de praktijk zijn twee dietisten werkzaam: Susan van Cruchten (eigenaresse, fulltime werkzaam) en Carley Albek (avondspreekuur).

Eet- en Leefstijl is een waar je voor alle vragen omtrent gezonde voeding en diëten terecht kunt. Binnen de praktijk zijn twee dietisten werkzaam: Susan van Cruchten (eigenaresse, fulltime werkzaam) en Carley Albek (avondspreekuur). De praktijk is gespecialiseerd in de combinatie tussen voeding en psychologie (gedragsverandering), maar ook voor vragen rondom afvallen, maag/darmklachten (FODMAP-dieet), diabetes, ondervoeding of aankomen kun je bij ons terecht. In de praktijk wordt gekeken naar jou als individu: wat wil jij graag en wat zijn je doelen? Samen kijken we wat je kunt aanpassen in de voeding en samen beslissen we hoe de behandeling eruit ziet. De spreekuurlocaties zijn in Hengelo, Goor, Markelo en Delden.

Diensten

Voedingsadvies

Een voedingsadvies is een advies over gezonde voeding in het algemeen of bijvoorbeeld rondom je zwangerschap, voor je kind of in combinatie met sport. Meestal heb je hier geen medische indicatie voor.

Dieetadvies

Een dieetadvies wordt op maat gemaakt en is speciaal voor jou. Het is bedoeld om je gezondheid te verbeteren, waardoor er vaak een medische indicatie is.

Voorlichting & Workshop

Tijdens een voorlichting en/of workshop worden er in groepsverband diverse onderwerpen naar keuze belicht.

Vergoedingen & Tarieven

Vergoeding vindt plaats vanuit de basisverzekering en indien verzekerd via het aanvullend pakket. Ook is er een vergoeding vanuit de ketenzorg mogelijk.

“Iedereen krijgt 3 uur dieetadvisering vergoed vanuit de basisverzekering!”.

Nieuws

Lees hier onze laatste nieuwsberichten van Facebook.

Vanmiddag hadden Carley en ik een bijscholing over een koolhydraatbeperkt dieet. Mooie inzichten opgedaan! Maar een deel was voor ons niet nieuw omdat we hier al mee werken in de praktijk.

Facebook photo

Deze week en volgende week is de praktijk minder goed bereikbaar. Vanaf de kant van het station / centrum is een omleiding ingesteld. Het Twekkelerplein ligt er namelijk uit. Beter is om via de Kuipersdijk / Breemarsweg te komen.

Facebook photo

Een mooie samenwerking!

Facebook photo

Het is alweer 2018! Veel mensen hebben dan nieuwe voornemens bedacht. Zelf ben ik van mening dat je iedere dag iets zou kunnen veranderen, dus waarom meteen wachten tot het nieuwe jaar?
Hieronder wat tips die kunnen helpen om de kans te vergroten om je voornemens om te zetten tot een positieve en blijvende leefstijlverandering!

1. Bereid je goed voor. Begin niet halsoverkop, maar bedenk goed waar je aan wil werken. Wat is voor jou écht belangrijk? Wat is voor jou de dwingende noodzaak om dat te willen veranderen? Motivatie heb je nodig, anders wordt het heel lastig!

2. Is dit het juiste moment om te veranderen? Veranderen kost tijd en energie. Dus je moet er ook tijd en energie in kunnen steken. Heb je veel dingen waar je je mee bezig houdt? Wellicht dat op een later punt beginnen beter is.

3. Maak uitdagende doelen, die nog wel haalbaar zijn. Het mag best een beetje uitdagend zijn, maar het moet wel realistisch blijven.

4. Betrek je omgeving. Veel mensen houden hun plannen het liefst voor zichzelf. Dan ga je ook niet af als het niet lukt. Je kunt een verandering echter meestal niet geïsoleerd uitvoeren. Je omgeving gaat het ook merken wanneer jij niet meer al dat lekkers in huis haalt. Wie is bereid je te helpen, en met welke saboteurs moet je rekening houden?

5. Gooi niet alles in één keer om. Niet alles-of-niets. Maak goede, concrete plannen die betrekking hebben op iets kleins. Bijvoorbeeld: Als ik uit mijn werk kom, dan stap ik 1 bushalte eerder uit en loop het laatste stuk. Maak een stuk of drie van dit soort plannen en ga het dan uitproberen. Hou dagelijks bij of het lukt. Als het een tijdje goed gaat bedenk je er weer nieuw plan bij.

En weet: bij het aanleren van nieuwe gewoontes en het veranderen van je huidige gedrag hoort terugval. Af en toe zul je een uitglijder maken, en vervallen in je automatische gedragspatroon van vroeger. De ergste fout die je na een terugval kunt maken is dat je denkt dat je het nu toch allemaal al verpest hebt, en dat het nu niets meer uitmaakt. Het maakt wel uit! Af en toe een uitglijder is normaal en hoort erbij. Maak er geen drama van, probeer er van te leren en ga zo snel mogelijk weer door op de ingeslagen weg. Een koekje betekent nog niet dat je nu net zo goed de hele rol kunt opeten!

Wij willen iedereen hele fijne kerstdagen wensen! De praktijk is deze week, op woensdagmiddag na, gesloten. We staan graag in het nieuwe jaar weer voor je klaar. Een afspraak maken kan altijd!

Facebook photo

Sinds vorige week de Post-hbo scholing over emotie-eten afgerond. Dus helemaal gespecialiseerd! Kom maar op!

Facebook photo

“Je moet je niet alleen bewust zijn van wat je eet, maar ook inzicht hebben in waarom, wanneer en hoe je eet. Zo verander je je gedrag en is het resultaat blijvend”.

Het motto van Eet- en Leefstijl

Onze locaties

Hengelo

Nevenvestiging Fysiotherapiepraktijk Wolters

Hoofdlocatie
Fysiotherapie Berflo Es
Pythagorasstraat 2
7552 TP Hengelo

Markelo

Nevenvestiging Fysiotherapiepraktijk Wolters

Nevenvestiging
Fysiotherapiepraktijk Wolters
Holterweg 1
7475 AT Markelo

Goor

Nevenvestiging Fysiotherapiepraktijk Wolters

Nevenvestiging
Fysiofitness Smit
Scherpenzeelseweg 25
7471 GM Goor

Delden

Nevenvestiging Fysiotherapiepraktijk Wolters

Nevenvestiging
In Balans
Vossenbrinkweg 51
7491 DB Delden

Neem gerust contact op voor meer informatie!